Desobediència i poder popular davant el Procés.

Els dos diputats de la CUP, David Fernàndez i Quim Arrufat seran a Sant Joan de les Abadesses aquest vespre, primer a una xerrada i després a un sopar-tertúlia.

Dins els actes del Tercer Aplec Xirinacs, que més enllà del merescut reconeixement i homenatge a la trajectòria política de Lluís Mª Xirinacs, serà el tret de sortida de la iniciativa a favor de la desobediència civil que la CUP duu a terme, i que aprofundirà en els propers mesos, en el cas que la consulta del 9N sigui prohibida pel govern espanyol.

Dimecres 30 de juliol, a 2/4 de 7 i a l'Auditori Jaume Nunó del Palmàs de Sant Joan de les Abadesses.  Xerrada 'Desobediència i poder popular. El llegat de Lluís Maria Xirinacs'

La xerrada anirà a càrrec de :

- Joan Parés, membre de la Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs.

David Fernàndez, diputat de la CUP-AE.

- Quim Arrufat, diputat de la CUP-AE.

- Gabriela Serra, activista dels moviments socials.

Finalment a 2/4 de 10 del vespre al Cafè de l’Abadia de Sant Joan de les Abadesses es farà un Sopar-Tertúlia amb els mateixos ponents de la xerrada.

L’exposició “Xirinacs, la resistència i la consciència”

El passat dilluns es va inaugurar l’exposició que repassa els trets més significatius de la seva vida i pensament i es podrà visitar en horari d’estiu fins el divendres 15 d’agost a la Sala Tosca del Café de l’Abadia de Sant Joan de les Abadesses.

L’exposició “Xirinacs, la resistència i la consciència” és una exposició commemorativa editada per la CAL www.cal.cat (Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana) en homenatge al filòsof i pensador Lluís Maria Xirinacs en motiu del 5è aniversari de la seva mort. Xirinacs fou i és un exemple de fidelitat envers el país, la seva gent i la seva llengua. Durant tota la seva vida va lluitar, des de la paraula i des de la no violència, per l'assoliment de les llibertats del nostre poble i per la seva dignitat. En uns moments en els que, més que mai, des de les bases de la societat es reclama valentia i determinació, el seu llegat és més viu que mai.

El Tercer Aplec Xirinacs.

I finalment el Tercer Aplec Xirinacs es celebrarà el diumenge 3 d’agost de 2014 amb les següents activitats:

Diumenge, 3 d’agost de 2014:

A les 10 del matí: Caminada Popular d’Homenatge a Lluís Maria Xirinacs

Sortida de Sant Martí d’Ogassa i arribada al Pla de Can Pegot. Recorregut aproximat de 3 km, 1 hora 30 minuts de camí suau.

A 2/4 de 12 del migdia: Acte d’homenatge al Pla de Can Pegot, Ogassa.

Actuació musical, acte polític i ofrena floral

A les 2 del migdia: Dinar popular

Plaça Comamala de Sant Joan de les Abadesses.

Menú: Paella, pa, aigua, vi, postres i cafè.

Places limitades a 200.

Reserva de places (654.809.628 o 676.546582) Preu: 9 € adults i 6 € infantils.

A partir de 2/4 de 5 de la tarda: Actuacions musicals

- Cesk Freixas.