LA CUP AFIRMA QUE NO PERMETRÀ LA TRAÏCIÓ DELS LÍDERS

La Candidatura d'Unitat Popular de Sant Joan de les Abadesses ha celebrat aquest cap de setmana el 2n Aplec d'homenatge a Lluís Maria Xirinacs

L'Aplec va començar divendres amb la projecció del documental: 'Xirinacs, de l’amnistia a la independència', a la Sala Abat de Villalba del Palau, i des de el passat 21 de juliol fins a l'11 d'agost romandrà oberta al Cafè de l'Abadia, l'exposició “Xirinacs, La resistència i la consciència” de la Coordinadora d’Associacions pel Català (CAL).

El dissabte, la jornada començà amb una caminada popular fins el Pla de Can Pegot (Ogassa) on es troba el monòlit dedicat a Lluís Maria Xirinacs a pocs metres d'on el trobaren mort. En l'acte van intervenir Núria Roig, de la Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs, Lluís Planes, d'El Camí i la Fundació Vidabona, Joan Samsó per la CUP de Sant Joan de les Abadesses. Aquest últim, després de recordar a Xirinacs i a 'tots els lluitadors que ja no hi són i que ens han permès iniciar el camí cap a la llibertat', va afirmar que 'la llibertat no serà completa sense tots els Països Catalans i lliures de corruptes, lliure de les 400 famílies, lliure dels poderosos, de la troika, dels lobbys financers, de l'especulació,...' 'el relat de Xirinacs de la Traïció dels Líders és sobre aquells que són al Parlament i que la Unitat Popular és aquí per no permetre que ens tornin a trair i per retornar la sobirania al poble, per guanyar la independència total.'

L'Acte finalitzà amb l'ofrena i l'actuació de Núria Agulló que interpretà diferents poemes, la Muixeranga i amb tots els assistent els Segadors.

Després l'homenatge es va traslladar a la Plaça Major de Sant Joan de les Abadesses a on es va fer un dinar popular, animació infantil i les actuacions de Carlitos & Cia, el Pastor i el Pastisser i la Núria Agulló.

La CUP de Sant Joan de les Abadesses ha constatat que aquest 2n Aplec consolida l'homenatge a Xirinacs en el temps i agraeix la presència i col·laboració de més de 150 persones de la Vila i d'arreu del país durant tots els actes realitzats.