La CUP de Sant Joan commemora el dia de la Dona Treballadora amb un acte reivindicatiu i emotiu

La CUP denuncia que la Crisi, les Retallades i la Reforma Laboral accentua les diferències de gènere en el món del treball atacant especialment els drets socials de les dones treballadores.

El passat dissabte 3 de març al Palmàs, la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Sant Joan de les Abadesses, va commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora davant d’unes 40 persones.

L’Acte va començar i finalitzar d’una manera força emotiva, primer amb la projecció del documental “Deu ripolleses ‘10”, i a la cloenda, amb l’actuació de Núria Agulló que va interpretar un poema de Maria-Mercè Marçal i una adaptació d’una cançó d’Ovidi Montllor.

En la presentació de l’Acte, Laura Vallejos de la CUP, va evidenciar la doble discriminació que pateixen encara les dones en el món del treball i en l’entorn familiar, en el que desenvolupa principalment les feines de la llar i la cura de la família, que no deixen de ser feines no remunerades ni tenen la consideració social que els pertoca.

Posteriorment, la Secretària General de la UGT de Catalunya a les comarques gironines, Dolors Bassa, va explicar totes les mesures i canvis normatius que aquests últims anys s’han desenvolupat en matèria d’igualtat de gènere, constatant, que malgrat tot, la bretxa diferencial de salari i condicions de treball entre homes i dones era més que considerable i que la crisi que patim, les retallades i la reforma laboral estan causant un greu retrocés dels drets assolits per les dones.