La CUP de Sant Joan considera col·laboracionisme de la Generalitat amb l'espoli fiscal de l'Estat la tramitació de les multes per no pagar peatges.

La CUP ha presentat quatre mocions, en el proper Ple municipal de Sant Joan de les Abadesses d’aquest divendres, de suport a la campanya #novullpagar”, al Cooperativisme, contra els desnonaments i la repressió policial als Països Catalans.

Aquesta organització unitària de l’Esquerra Independentista afirma que cal donar suport a la campanya #novullpagar” contra el pagament de peatges ja que no és casualitat que només es pagui majoritàriament als territoris que conformen els Països Catalans. Suposa més espoli fiscal per pagar les infraestructures innecessàries i que no es fan servir a l’Estat espanyol. En aquest sentit, denuncien que la tramitació de multes pel Servei Català de Trànsit és col·laboracionisme de la Generalitat amb aquest espoli i amb interessos privats.

La moció a favor del Cooperativisme, aprofitant l’any internacional, és de promoció com a alternativa econòmica i social a la crisi en tots els àmbits productius. La moció de suport a la ILP contra els desnonaments és per plantar cara contra unes actuacions que consideren arbitràries ja que dona cobertura legal a la impunitat d’un sector financer, causant de la bombolla immobiliària, i que castiga als més dèbils.

Així mateix, la moció contra la repressió policial als Països Catalans és de denúncia de la impunitat amb la que Millet, Camps, banquers, etc. es passegen lliurament pel carrer mentre estudiants d’ESO a València o universitaris a Barcelona, defensors de la llengua a Mallorca, treballadores i treballadors, sindicalistes, ... en definitiva, les classes populars que es manifesten contra la retallada de drets civils i socials són durament reprimides i condemnades a penes de presó.