La CUP demana a l'Ajuntament de Sant Joan que aturi l'eliminació de la paga extraordinària al seu personal.

En el ple de l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses del passat divendres 30 de novembre, tots els grups municipals van acordar per unanimitat el compliment del Reial Decret 20/2012 de 13 de juliol que determina l’eliminació de la paga extraordinària del personal funcionari i laboral de les Administracions Públiques.

Durant la intervenció del portaveu de la CUP, aquest va demanar al govern municipal que repensi l’aprovació d’aquest acord i que busqui fórmules que minimitzin l’impacte d’aquesta pèrdua per les conseqüències que suposa a les famílies i a la Vila respecte el consum en unes dates com les nadalenques. L’Alcalde va respondre que es limitaven a donar compliment a una norma superior després de valorar-ho amb altres administracions de la comarca.

En aquest sentit, el portaveu de la CUP manifestà que els reials decrets no són normes superiors i que malgrat tenir el rang de llei, no ho és i és l’única fórmula que té el govern estatal per legislar, exclusivament en cas d’urgència i extraordinària necessitat, i en aquest cas en concret és per contenció del dèficit, responent l’Alcalde que no era el cas de Sant Joan.

El representant de la CUP, manifestà que si no era el cas amb més raó i que altres administracions ja havien trobat solucions a una situació que és un atac al Dret del Treball ja que modifica l’equilibri primari d’una relació laboral, “treballem a canvi d’una remuneració per subsistir”, i els deures i obligacions que suposa aquesta, sent la paga extraordinària part d’un salari ja generat.

Així mateix, afirmà que la “Defensora del Pueblo” estatal  manifestava dubtes sobre la seva legalitat i que el decret s’impugnaria als tribunals per les organitzacions sindicals. Explicà també que solucions alternatives com la de la Comunitat Foral de Navarra, s’havien acordat a diferents entitats, empreses i ens de les Administracions Públiques catalanes com l’Ajuntament de Barcelona, Transports Metropolitans de Barcelona, etc. i que aquesta solució passava per avançar la paga extraordinària de l’estiu i del Nadal de l’any vinent al mes de gener i estiu vinent, respectivament, i així successivament fins l’any 2015, en el que el propi reial decret estableix la seva regularització com a salari diferit, preferiblement en el pla de pensions.

El portaveu de la CUP, finalitzà la seva intervenció demanant que s’agilitzés la decisió sobre aquesta mesura alternativa abans que al personal de l’Ajuntament i a les seves famílies “se’ls passin els torrons” i que aquesta fórmula es fes extensiva a tota la Comarca.