Les CUP del Ripollès amb Núria Pòrtulas

Les CUP del Ripollès hem realitzat les darreres setmanes una campanya en solidaritat amb la jove sarrianenca detinguda fa tres mesos sota la llei antiterrorista per part dels Mossos d’Esquadra. Recollida de firmes, fons econòmics i moció aprovada a Sant Joan.

S’ha iniciat una campanya de recollida de firmes i fons econòmics a diversos establiments com l’Espurna, el Bar Metropolitan i el Bar Ca la Nati de Sant Joan i el Cabina Bar de Ripoll entre altres. D’altra banda, es va penjar una pancarta a l’escenari del concert de precampanya celebrat el dia 30 on s’exigia el seu alliberament.

Als plens municipals hem intentat que els nostres ajuntaments es possessionessin a favor de la Núria. A Sant Joan de les Abadesses la moció presentada per la CUP va ser aprovada per unanimitat amb els vots de 7 regidors d’ERC, 3 del PSC i l’absència del regidor de CiU.

L’acord proposa “exigir la posada en llibertat immediata de Núria Pòrtulas” i “expressar el suport de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses a la Núria Pòrtulas i la seva família”.
D’altra banda per unanimitat es va decidir “exigir la derogació de la llei antiterrorista i de l’Audiència nacional espanyola (hereva del Tribunal d’ordre públic franquista)” i “fer arribar la moció al Ministeri de Justícia, Ministeri de l'Interior, a la Fiscalia General de l'Estat, a l'Audiència Nacional, a la conselleria d'Interior, a la família Pòrtulas Oliveras i a l’advocat de la Núria Pòrtulas.

Per la seva banda a Ripoll, malgrat els contactes realitzats per la CUP, finalment cap grup ha volgut portar al ple la moció solidària. Cal recordar que el Reglament Orgànic Municipal (ROM) no permet la presentació de mocions per part de les entitats i col•lectius de Ripoll.
Des del Ripollès: Llibertat Núria!