Les tertúlies de la CUP: experiències de municipalisme popular als Països Catalans

Les Candidatures d'Unitat Popular (CUP) del Ripollès inicien el proper divendres 6 de juliol un format d'acte que pretén tenir continuïtat els propers mesos: 'Les tertúlies de la CUP'. Es tracta de xerrades – debat destinades als militants i simpatitzants de les CUP així com al conjunt de la població ripollesa.

En l'acte 'Experiències del municipalisme popular als Països Catalans' es podrà conèixer la tasca de candidatures rupturistes en poblacions com Sant Pere de Ribes (el Garraf), Sant Celoni (el Baix Montseny, el Vallès Oriental) i Sallent (el Bages).

El debat – tertúlia se celebrarà el divendres 6 de novembre, a 2/4 de 8 del vespre, al Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses (carretera de Camprodon, 8, baixos).
En el primer cas, la Unitat Municipal 9 (UM-9) és un exemple de municipalisme alternatiu que funciona des de 1979 i que ha governat al municipi del Garraf. Actualment, malgrat ser la força més votada al nucli de Ribes, en el conjunt del municipi és el segon partit amb més regidors (4).

UM-9 té una relació molt estreta amb les Candidatures d'Unitat Popular (CUP) . De fet, Joan López, el militant d'UM-9 que assistirà a la tertúlia – debat és membre del Secretariat Nacional de les CUP. D'altra banda, explicaran la seva experiència dos regidors de la CUP: Anna Gabriel, que repeteix com a regidora a Sallent; i Albert Ventura, que ha estat un dels dos regidors independentistes de Sant Celoni elegits el passat 27-M. A Sant Celoni, la CUP ha esdevingut tercera i decisiva força en les primeres eleccions que es presentaven.

El debat – tertúlia se celebrarà el divendres 6 de novembre, a 2/4 de 8 del vespre, al Centre Cívic de Sant Joan de les Abadesses (carretera de Camprodon, 8, baixos).