Participació ciutadana

Per Montse Gil i Laia Renart, militants de la CUP de Sant Joan de les Abadesses

Descontentament? Majoria absoluta? Pactes? Promeses no complertes? Pressupostos? Canvis?
La CUP (Candidatura d'Unitat Popular) està formada per una colla de joves vinculats a diferents associacions del poble, que veient el descontentament general polític, vol intentar canviar la dinàmica de funcionament existent, potenciant la participació ciutadana i que els santjoanins i santjoanines puguin decidir sobre els afers que afecten la nostra vila.

Funcionem assambleariament, és a dir, que internament som un grup participatiu i ningú té més veu o vot que qualsevol altre membre de la candidatura. El que sí que volem deixar clar és que la CUP no està agermanada amb cap partit polític, naturalment que és independentista i d'esquerres però no donem el nostre vot a ningú.

La CUP està oberta a propostes, de qualsevol altre partit polític, basant-se en el diàleg i compartint punts de vista. Des d'aquí es vol potenciar que el poble pugui decidir, a través de referèndums, a on es destinen els diners d'una part del pressupost municipal; igualment en qualsevol altre àmbit local, proposem que els vilatans i vilatanes tinguin veu i vot en tot el referent a la població.

Així doncs us convidem a començar a participar en la nostra iniciativa i que lliurement ens feu arribar les vostres propostes.