Presentació del documental 'L'Operació Garzón contra l'independentisme català' a Camprodon.

Després de l'èxit del documental L'Operació Garzón contra l'independentisme català, que ha voltat per tot el país des de la seva presentació a Olot  el passat 9 de juny de 2012, Camprodon acollirà la presentació d'un treball audiovisual que dóna veu als independentistes que van patir la persecució ordenada pel jutge Baltasar Garzón l'estiu del 1992.

El documental, produït per Llibertat.cat i realitzat per Zeba Produccions, inicia ara una gira de presentacions arreu del Ripollès. La primera parada serà el proper 26 de gener a la Sala de Plens de L’Ajuntament de Camprodon a partir de les 5 de la tarda en un acte organitzat per la CUP Ripollès que comptarà amb la presència de Ramón Piqué i Carme Porta, represaliats del 92.

Amb aquest acte la CUP pretenem remarcar i explicar obertament una part de la història recent del moviment independentista al nostre país. Una història que sovint ha estat silenciada i menystinguda si més no per una part important dels grans mèdia.

Sobretot ara, que l'independentisme està esdevenint una opció majoritària en la societat catalana, creiem molt necessari fer aquest exercici de memòria històrica sobre la ràtzia repressiva de l'estat espanyol l'any 1992 contra l'independentisme català, amb l'anomenada operació Garzón.