Per una sanitat pública, universal i de qualitat.

Darrerament la CUP ha engegat diverses campanyes en el camp de la sanitat, primer va ser la campanya “No marxis sense hora, hi tens tot el dret!”, amb aquesta campanya es feia un  emplaçament als usuaris i usuàries de la sanitat pública a que no abandonin els centres sanitaris (hospitals, CAP’s,...) sense hora per a la següent visita, operació, proves, etc...

Aquesta campanya denuncia l’existència de llistes d’espera no oficials que permeten als polítics i institucions donar unes dades d’atenció i servei satisfactòries, i justificar així les retallades econòmiques i de serveis. Actualment les llistes d’espera són més altes que les oficials.

El passat mes de febrer des de la CUP es varen editar 100.000 exemplars gratuïts d'una publicació sobre la situació de la sanitat als Països Catalans, que ha estat distribuïda a l’ Hospital Comarcal de Campdevànol i a la majoria de CAP’s i Consultoris Locals de la comarca del Ripollès, i en format digital a través de les xarxes socials.

La publicació està vinculada a la jornada de debats sobre la sanitat pública que la CUP va celebrar el passat 22 de febrer durant tot el dia a Cotxeres de Sants de Barcelona, amb l’objectiu de començar a dibuixar els pilars d’un model sanitari pels Països Catalans de 'propietat i provisió pública, universal i de qualitat sense discriminacions i sense exclusions'.

Precisament aquesta publicació  que porta per nom “Per una sanitat pública, universal i de qualitat” va ser la que vàrem entregar al conseller de Salut Boi Ruiz el passat dissabte  1 de març aprofitant la inauguració del nou Consultori Local de Sant Joan de les Abadesses. El conseller al rebre el diari de mans del portaveu de la CUP de Sant Joan, Joan Samsó, va exclamar “Ja tenim aquí els antisistema”.

La CUP de Sant Joan també va aprofitar aquesta inauguració per deixar el diari al nou Consultori i repartir-lo entre els santjoanins i les santjoanines. I finalment vàrem penjar al poble els cartells de la nova campanya “Si ens roben la sanitat, ens retallen la vida”, una campanya en contra les retallades en sanitat i en contra les polítiques de despossessió del dret a la Salut de les classes populars.