Valoració dels resultats de la CUP de Sant Joan de les Abadesses

Des de l'assemblea local de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Sant Joan de les Abadesses, es fa una valoració positiva dels resultats obtinguts en els passats comicis. Donem gràcies a tota la gent que ha confiat en nosaltres. Creiem que a causa de la Llei d'Hondt la distribució de regidors ha deixat la CUP fora de l'Ajuntament. Tot i no haver aconseguit cap representant al consistori, creiem que els 123 vots aconseguits, que representen un 5,47% dels vots emesos, no són un mal començament pel nostre grup. Però cal també, ser autocrítics i veure que l'aparició de la nostra llista com a tal, ha estat tardana, i no ens ha permès transmetre a tota la vila les nostres posicions com preteníem. Ara tenim quatre anys per aconseguir-ho.

Així doncs, volem deixar clar que aquest ha estat l'inici del nostre projecte per millorar Sant Joan. Estarem al peu del canói vigilarem de molt a prop els moviments dels partits polítics representats en el plenari. Intentarem que s'escolti la nostra veu en tots els aspectes que afecten el dia a dia dels
santjoanins.

D'altra banda, també volem qüestionar les veus que culpabilitzen la CUP de la majoria absoluta que ha aconseguit el PSC. No es pot qüestionar la legitimitat que tenia la CUP per presentar-se a les eleccions, i encara menys la llibertat d'elecció dels nostres votants. Si bé és cert que possiblement molts dels nostres votants són provinents d'ERC, creiem que una gran part prové de gent tradicionalment abstencionista i de votants descontents amb ERC, que de no haver-hi estat presents nosaltres haguessin augmentat la majoria del PSC.

Finalment, felicitar a tots els partits polítics per la campanya que han portat a terme. També felicitar al senyor Ramon Roqué i a la seva llista pels resultats obtinguts. Cal tornar a recordar però, que la CUP no veu amb bons ulls cap majoria, sigui del color que sigui, i  esperem que aquesta no encegui la voluntat de diàleg i de participació, de la qual el PSC ha fet bandera durant tota la campanya electoral.

Sant Joan de les Abadesses, el Ripollès, Països Catalans

Per a més informació:  [email protected]