Notícies de Sant Joan de les Abadesses

Per quart any consecutiu, a la Plaça Major i dins els actes de la Festa Major de Sant Joan de les Abadesses, el proper diumenge 13 de setembre i a partir de les 9 del vespre es realitzarà el Quart Combat de Cançó Improvisada (corrandes, garrotins, nyacres,...)

Aquest diumenge 2 d'agost de 2015 s'ha celebrat el Quart Aplec Xirinacs, que ret homenatge a l'exsenador i activista Lluís Maria Xirinacs al punt on es va deixar morir, al pla de can Pegot d'Ogassa. La CUP ha organitzat l'acte amb el lema 'El futur es construeix desobeint' i ha servit per fer una crida a participar a la Diada de l'11 de setembre i al 27S.

Quart Aplec Xirinacs, el futur es construeix desobeint.

El proper diumenge 2 d’agost tindrà lloc el Quart Aplec d’Homenatge a Xirinacs al Pla de Can Pegot a Ogassa.

Des de fa tres anys que entre Ogassa i Sant Joan de les Abadesses s’està celebrant l’Aplec Xirinacs. Aquest aplec s’ha proposat en diferents formats, des d’un acte a nivell Territorial com fins i tot a nivell Nacional per tal de poder assumir i compartir les despeses i els recursos humans necessaris.

Després de l'Assemblea Oberta d'aquest passat dissabte, la formació ha decidit presentar-se a aquestes eleccions municipals amb una força renovada. Després de dues legislatures defensant la candidatura, Pere Villanueva passa el relleu a Laura Vallejos, que es presenta com a nova cap de llista de la CUP de Sant Joan de les Abadesses.
La CUP de Sant Joan de les Abadesses farà aquest proper dissabte 28 de març, al Centre Cívic-El Palmàs, un acte en forma d'assemblea oberta per tal de valorar les perspectives de cara a les properes eleccions municipals.
A la Plaça Major i dins els actes de la Festa Major de Sant Joan de les Abadesses, el proper diumenge 14 de setembre i a partir de les 9 del vespre es realitzarà el Tercer Combat de Cant Improvisat (corrandes, garrotins, nyacres,...)
L'Aplec Xirinacs celebrat al Pla de Can Pegot esdevé un clam a favor de la celebració del referèndum per l'autodeterminació.
L'aplec, que enguany arriba a la seva tercera edició, va començar el passat dimecres amb una xerrada titulada 'Desobediència i poder popular. El llegat de Lluís Maria Xirinacs' a la qual hi van participar, el diputat de la CUP Quim Arrufat, Joan Parés, membre de la Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs, i Gabriela Serra, activista dels moviments socials. Tot seguit es va celebrar un sopar-tertúlia al Cafè de l’Abadia de Sant Joan de les Abadesses amb els mateixos ponents.
Les dues activitats prèvies al 3r Aplec Xirinacs que es celebrarà el proper diumenge 3 d'agost varen ser tot un èxit i varen omplir l'Auditori del Palmàs i la Sala Tosca del Café de l'Abadia.

Els dos actes, més enllà del merescut reconeixement i homenatge a la trajectòria política de Lluís Mª Xirinacs, van ser el tret de sortida de la iniciativa a favor de la desobediència civil que la CUP duu a terme, i que aprofundirà en els propers mesos, en el cas que la consulta del 9N sigui prohibida pel govern espanyol.
Els dos diputats de la CUP, David Fernàndez i Quim Arrufat seran a Sant Joan de les Abadesses aquest vespre, primer a una xerrada i després a un sopar-tertúlia.
Dins els actes del Tercer Aplec Xirinacs, que més enllà del merescut reconeixement i homenatge a la trajectòria política de Lluís Mª Xirinacs, serà el tret de sortida de la iniciativa a favor de la desobediència civil que la CUP duu a terme, i que aprofundirà en els propers mesos, en el cas que la consulta del 9N sigui prohibida pel govern espanyol.

Pàgines