En marxa el 3r Aplec Xirinacs.

El proper diumenge 3 d’agost tindrà lloc el 3r Aplec d’Homenatge a Xirinacs,  amb activitats repartides entre Ogassa i Sant Joan de les Abadesses,  i amb la novetat aquest any d’una xerrada i un sopar-tertúlia el dimecres 30 de juliol, aviat us anunciarem totes les activitats previstes.

Fa 7 anys que Lluís Maria Xirinacs ens deixava a la Tuta de Can Pegot a Ogassa, on va voler passar els darrers dies “en la soledat i el silenci” després de “viure esclau setanta-cinc anys en uns Països Catalans ocupats per Espanya i per França des fa segles”.

És de justícia que l’Esquerra Independentista li retem homenatge a una persona reconeguda per la seva lluita incansable pels drets i llibertats del poble català que es va enfrontar al franquisme amb les seves protestes individuals. La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) vol expressar amb aquest acte el nostre compromís per la seva lluita que és la nostra, la lluita per les Llibertats col·lectives del nostre poble, de les classes populars dels Països Catalans. Una lluita per una Llibertat indivisible, l’alliberament nacional, de classe i de gènere.

Humilitat, coherència, constància i un esperit insubornable aquest era el seu compromís, i ara, més que mai, del que la Candidatura d’Unitat Popular (CUP), com organització unitària de l’Esquerra Independentista dels Països Catalans, ens volem fer dignes.